Online nakupovanie sa stáva životným štýlom. Ľudia využívajú pohodlie pri objednávaní čohokoľvek, a preto sa firmy neustále snažia v rámci konkurencie zlepšovať poskytovanie svojich online nákupných služieb. Na čo sa môžeme tešiť budúci rok?
Personalizácia
Ľudia uprednostňujú skúsenosti, ktoré sú prispôsobené ich vkusu a potrebám. Keďže neexistujú fyzickí asistenti predaja, technológia musí nahradiť ľudskú pomoc. Tento zmysel personalizácie sa robí rôznymi spôsobmi. Spoločnosti analyzujú históriu nákupov používateľov a ponúkajú produkty, o ktoré sa zákazník pravdepodobne zaujíma, a zároveň sa zbavujú nadmerných a najpravdepodobnejšie nepotrebných možností.
Chatbot
Ako už bolo spomenuté vyššie, spoločnosti pracujú na replikácii fyzickej pomoci predaja v obchode. Chatbot predstavuje platformu založenú na live chate, ktorého zámerom je, aby sa používatelia cítili, že pri nákupe online je im poskytovaná fyzická asistencia. Chatbots teda umožňujú okamžitú komunikáciu medzi zákazníkom a spoločnosťou. Keďže online obchody nemajú špecifické otváracie hodiny, zákazníci môžu nakupovať kedykoľvek počas dňa.
Nakupovanie prostredníctvom sociálnych médií
Jedným zo spôsobov, ako sa mobilné zariadenia využívajú na online nakupovanie, je prostredníctvom sociálnych médií. Facebook a Instagram otvorili trh elektronického obchodu aby uľahčili používateľom nakupovať prostredníctvom svojich sociálnych mediálnych platforiem. Spoločnosť Instagram napríklad začala ponúkať funkciu priamych odkazov na produkty, ktoré majú byť označené v príspevkoch, obsahujúce aj informácie o produktoch a cenách.
Platba kryptomenami?
V poslednej dobe sa vyskytli dohady o Amazone, ktorý by v budúcnosti využíval za platobnú metódu kryptomenu. To by mohlo zatriasť celým svetom elektronického obchodu. Existujú niektoré projekty, ktorých cieľom je priniesť obchodovanie pomocou jedinečného tokenu. Zatiaľ je však táto novinka vo fáze dohadov. Uvidíme, či sa už v budúcom roku 2019 dočkáme platby v podobe platby kryptomenou.